1. UVOD
Od ostalih grana umjetnosti glazba se razlikuje, između ostalog, i po tome što ima svoj odgojno - obrazovni sustav koji je po svom trajanju i tradicionalnoj podjeli na stupnjeve – predškolski, osnovni, srednji i visoki – sastavni dio hrvatskoga školskog sustava. Potreba za vlastitim odgojno - obrazovnim sustavom te u svezi s tim potreba da profesionalni glazbeni odgoj i obrazovanje započne u ranoj dječjoj dobi, objašnjava se složenošću posebnih glazbenih vještina kao što su na primjer pjevanje po notnom tekstu, točnije: vještina svjesnog čitanja notnog teksta i vještina sviranja na glazbalu, što je uz mnoštvo drugih znanja, vještina i navika potrebno svakom glazbeniku bez obzira na profil, odnosno zanimanje. U okviru glazbenoga odgojno - obrazovnog sustava osnovna glazbena škola predstavlja stupanj na kojem se stječu osnove za nastavak glazbenog odgoja i obrazovanja na srednjem i visokom stupnju.
2. CILJEVI I ZADAĆE ODGOJA I OBRAZOVANJA
Cilj je glazbenoga odgojno - obrazovnog sustava da odgojem i obrazovanjem profesionalnih glazbenika različitih profila i zanimanja stalno proizvodi onaj dio društvene nadgradnje koji je obuhvaćen pojmom glazbene umjetnosti. Zadaci su glazbene škole:
– omogućiti učenicima stjecanje vještine sviranja na kojem od glazbala koja se u školi poučavaju te razvijati učenikove glazbene sposobnosti – produktivne i reproduktivne
– omogućiti uz učenje glazbala stjecanje i drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, omogućujući učenicima cjelovit glazbeni razvitak
– pratiti učenikov napredak u cjelini i u svim pojedinim elementima napredovanja – glazbenosti, znanjima i vještinama kako u cilju usmjeravanja učenika za one djelatnosti (glazbalo) na kojima su im izgledi za uspjeh najveći, tako i u pogledu njihova krajnjega profesionalnog usmjerenja
– razvijati u učeniku, upoznavanjem hrvatske kulturne baštine osjećaj pripadnosti i bogatstvo različitosti umjetničke glazbe
– voditi brigu o osobito sposobnim i darovitim učenicima
– brinuti se da se cjelokupni odgojno - obrazovni proces odvija prema suvremenim psihološkim, pedagoškim i metodičkim spoznajama uz poštovanje osobnosti svakog učenika
– voditi brigu pri upisivanju učenika na pojedino glazbalo o društvenim potrebama, posebice u trenutku kad se donosi odluka o konačnom glazbenom usmjerenju
– promicati glazbu, putem javne djelatnosti (priredbe, koncerti, smotre, natjecanja...) i utjecati na unapređivanje glazbene kulture u sredini u kojoj škola djeluje.
3. ORGANIZACIJA RADA
U hrvatskom sustavu umjetničkog obrazovanja u srednjoj glazbenoj školi uče se sljedeća glazbala: glasovir, čembalo, flauta, klarinet, saksofon, oboa, fagot, truba, eufonij, trombon, rog, tuba, violina, viola, violončelo, kontrabas, gitara, tambure (bisernica, brač), harfa, harmonika, udaraljke i orgulje. Također se uči pjevanje, te gradnja i restauracija glazbala, zatim teorijski predmeti i općeobrazovni predmeti. Svi učenici srednje glazbene škole obvezno pohađaju nastavu skupnog muziciranja (zbor ili orkestar ili komornu glazbu).Upis u glazbenu školu obavlja se na temelju položena prijamnog ispita i prethodno završene osnovne glazbene škole, odnosno pripremnog programa (u trajanju dvije godine). Učenici srednje glazbene škole mogu polaziti i gimnaziju, odnosno drugu srednju školu četverogodišnjeg trajanja. Između srednje glazbene škole i drugih srednjih škola koje učenici polaze, potrebna je suradnja radi osiguravanja uvjeta rada učenika, kao i razumijevanje organizacije nekih nastavnih obveza. Nastava je u glazbenoj školi INDIVIDUALNA i SKUPNA. Individualna je nastava glazbala, dok je skupna nastava teorijskih predmeta, općeobrazovnih predmeta i skupnog muziciranja. Kako svi učenici imaju tijekom školske godine javne solističke nastupe, potrebna je i korepeticija (naznačena u planu srednje glazbene škole).
« Ožujak 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Obrazovanje |
> Ministarstvo znanost... |
> Hrvatsko društvo gla... |
> Agencija za odgoj i ... |
> Škola primijenjene u... |
> Muzička akademija Za... |
> Akademija dramske um... |
> Adresar umjetničkih ... |
Velika Gorica |
Dnevni tisak |